Sales voor Bureaus

Ik wil meer voor jou betekenen dan technische realisatie van jouw projecten. Door juist ook te voeden in een vroeg stadium. Met tien jaar commerciële ervaring weet ik hoe wij samen een betere deal sluiten zodat jij – en ik vervolgens ook – sneller groeit!
LET OP: dit is een draft pagina voor een whitepaper waar we aan werken. Alle feedback is welkom per e-mail op Bas@van-ons.nl. 

“Samen een betere deal sluiten resulteert in groei van jouw en mijn bedrijf.” – Bas van der Lans, Business Development, Van Ons B.V.

De bureaus waarmee wij werken laten groeien door samen te werken op inhoudelijk en commercieel gebied. Leuker dan dat bestaat niet. Laat ons jou ondersteunen zodat we samen sneller groeien.
Sales voor Bureaus: met mijn team techneuten ondersteun ik graag de sales van jouw bureau. Zit je bij de juiste klanten aan tafel maar sluit je niet de juiste deals? Kom kennismaken!

Les 1: Werving

Ik vind jouw werk gaaf en jij wilt groeien als bureau:

  1. Ik vind je portfolio gaaf, heb je werk gezien.
  2. Jij hebt het idee dat jij – door structurele samenwerking – jouw klant succesvoller kan maken.
  3. Jij hebt het idee dat de deals die jij sluit succesvoller kunnen zijn: groter of langduriger.

Les 2: Bepaal het strijdplan, breng in kaart wat jij kan verbeteren voor jouw ideale klant

Fictief een klant-case:

  • Klant, jij bent een MKB-er met 200 man personeel.
  • Je marketing is kut en ondanks dat groei je 5% per jaar.
  • Ik stel mij een wereld voor waarin jouw marketing niet kut is.
  • Hoe groei je dan in winst en omzet? 15% per jaar? Misschien wel 25%?
  • Je doet 100-miljoen omzet. Ik stel voor dat je – voor marketing – 1% vrijmaakt van jouw omzet. 1 miljoen in dit geval. 80.000 per maand.
  • 20.000 per maand daarvan is salaris voor jouw in-house marketing team. 20.000 per maand is voor ons als creatief bureau. Hiervoor gaan we aan de slag met ATL en BTL marketing communicatie. De helft is nog beschikbaar voor media- of productie-inkoop buiten de deur.

Les 3: Jouw bureau is geen bureau maar een investeerder.

Eens? En wanneer investeer je eigenlijk in een bedrijf?

  • Als je in de levensvatbaarheid gelooft.
  • Als er iets mis is dat jij kan fixen.
  • Als het – zonder jouw toedoen – ook al levensvatbaar was.

Wij gaan we samen helpen? En hoe kan ik jou helpen?

Ik help je in vier eenvoudige stappen:

  1. Als Sales side-kick
  2. Propositie schrijven
  3. Advocaat van jou en jouw klant
  4. De deal closen

Sales side-kick

Ik ga met jou mee als side-kick in sales-gesprekken die belangrijk zijn. Jij doet waar jij goed in bent: creativiteit, oorspronkelijkheid en marketing communicatie planning. Ik help de wensen van de klant en de mogelijkheid tot samenwerking op lange termijn helder te krijgen. Daarna stel ik – op basis van de input van jouw klant – een samenwerkingsstructuur voor die goed is voor jou – ons – en jouw klant.

Propositie schrijven

Samen zetten we de propositie in elkaar. Dat kan op een paar a4’tjes, let maar op. Ik help je hierbij en je vraagt mij om advies waar nodig. Pas op: hoe sneller de propositie na het toffe gesprek volgt, hoe beter. Liever uren of dagen dan dagen of weken!

Wel commitment, geen risico

We bouwen veiligheidsmarges in voor jou en jouw klant. Jouw klant moet samenwerken met jou zien als risicoloos en een gunst. Jij verkoopt ‘m niet iets tegen zijn zin in. Jij kan het verschil maken voor jouw klant en hij is zich nog niet bewust van de enorme kans die ligt in samenwerken met jou. En daar gaan wij hem – of haar – samen van overtuigen!
Doel is een samenwerking voor minimaal 2 jaar aan te gaan. Als beveiliging voor de klant bouwen we cut-off points in. Niet tevreden? Dan mag de klant na 3, 6, 12 en 18 maanden afhaken. No strings attached.

“Zorg dat de klant wél commitment geeft maar een zo laag mogelijk risico loopt. Dan wint iedereen.” – Bas van der Lans

Deal closen

Heb je de onweerstaanbare propositie bij jouw klant neergelegd? Ik ga graag met je mee om de handtekening op te halen.
Persberichtje over de samenwerking eruit en gaan.
Key-account erbij.
Op naar de volgende, want onthoud: sales doe je ook als het goed gaat met je bedrijf. Anders ben je altijd te laat!

Samen sales doen voor jouw bureau?

  • We zoeken creatieve bureaus met eentrack-record in technisch gave cases.
  • Insteek is key-account klanten werven die jaarlijks 60.000 à 400.000 bureauomzet vertegenwoordigen.
  • Jij vind ons meer dan leuk genoeg om mee te nemen naar jouw belangrijkste verkoopgesprekken.
  • Rol van Van Ons is drieledig: ondersteuning bij sales, technisch voeden (wat is mogelijk) en waar wenselijk technische realisatie (waar relevant).

Past dit profiel jouw creatieve bureau? Contact mij of Van Ons.
[gravityform id=”2″ title=”false” description=”false”]

Plaats een reactie