Strategie: Out-teach Your Competitor

Is tonnen of miljoenen uitgeven de enige mogelijkheid om succesvol marketing te bedrijven? Gelukkig niet. De strategie Out-teach Your Competitor zegt: investeer niet alleen in een klantenkring, maar ook in het bouwen van een publiek. Dat publiek bouw je op door steengoede waardevolle content te delen.

Drie voorbeelden van hoe we bij Van Ons al meer dan 10 jaar deze strategie volgen:

      10 jaar geleden was Van Ons het eerste WordPress bureau. Nu zijn er daar veel van, maar toen was dat nog heel bijzonder. Vanaf dag één content maken die mensen die WordPress nog NIET kennen helpt om WordPress te installeren, pagina’s aan te maken e.d.. Binnen no-time had die website 10-15.000 bezoekers per maand. Wij gaven de kennis gratis weg waar anderen geld voor vroegen.

      Leverde dat wat op? Nee, niet direct, maar later in hun leven misschien wel OF ze vertelde iemand anders daarover ons, omdat we zo goed geholpen hebben!

      Handboek voor Digitale Slagkracht – Hetzelfde geldt voor het boek. Na 10 jaar puzzelen hadden we ein-de-lijk een werkwijze die wérkt: structureel goede sites opleveren zonder gedoe. Die houden we niet voor onszelf maar delen we.
      VLOGS – een derde voorbeeld is de vlogs waar je nu naar kijkt. Neem bijvoorbeeld de eerste video – over drietrap KNOW LIKE TRUST om van een vreemdeling een koper te maken. Dat werkt geweldig goed. Ik kán ervoor kiezen dat niet te delen, en het alleen voor onze klanten in te zetten, waardoor onze klanten succesvoller zullen zijn dan die van andere bureaus. Echter: door het te delen bouwen we een publiek op, gaan mensen er zélf mee aan de slag en als ze er serieus mee verder willen bellen ze tóch wel.

Bouw dus – naast een klantenkring – ook een publiek op door steengoede content te delen. Out-teach your competitor!

Bron: de strategie komt uit boek Re-work, door Jason Fried.

Plaats een reactie