Bas van der Lans is auteur van het Handboek voor Digitale Slagkracht en oprichter van 20-koppig webbureau ‘Van Ons’. Met zijn webbureau wil hij hoge ogen gooien door te zeggen: ‘In 2025 zijn alle sites, marketing en sales in Nederland effectief.’
Hij was 18 toen hij tijdens zijn HBO studie ‘Van Ons’ oprichtte. Dit deed hij samen met zijn compagnon Robert van Eekhout. Inmiddels bouwen ze met 25 man websites voor tv-programma’s, goede doelen en MKB’ers. De WordPress specialist groeide in 10 jaar uit tot één van de grote spelers in het werkveld met klanten als Marktplaats, Amsterdam Gay Pride, KNVB/Sligro en Joolz.
In deze podcast:
Hoe houd je focus in je business zonder consessies te doen aan je creativiteit en je wens om te vernieuwen? En is er altijd een parallel tussen jouw persoonlijke missie en de missie van je bedrijf?
In deze podcast ga ik met Bas in gesprek over de voordelen en clichés rondom ondernemerschap, wat de waarde is van dienstbaarheid en leren we een belangrijke business en levensles van niemand minder dan Sinterklaas.
We bespraken:
- Hoe delen kan helpen bij eenzaamheid
- Wat de magie van timing je kan brengen
- Waarom een goed doel en een bedrijf nooit haaks op elkaar hoeven te staan
- Waarom minder werken soms meer bijdraagt
- Een kijkje in de toekomst op basis van open source technologie zoals WordPress en blockchain
- Bonus: waarom een Rubik’s cube makkelijk is, maar niemand ‘m per ongeluk oplost.
Andere Podcasts van geweldige storyteller Eddy Boom (Dr. Woe) vind je op de Helden & Hordes website.